logo

  • Αρχική
  • Μαθήματα
    • Πως γίνονται
    • Μαρτυρίες Μαθητών
    • Επίπεδα γλωσσομάθειας (Α1 – C2)
    • Γρήγορα προφορικά μαθήματα
    • Τιμές
  • Blog
  • Επικοινωνία
  • Φόρμα Εγγραφής
  • Η Γερμανία
    • Πόλεις
      • Berlin
      • München
      • Frankfurt
      • Köln
      • Düsseldorf
      • Wuppertal
      • Celle
    • Γερμανική Κουζίνα
    • Πολιτισμός
      • Oktoberfest
      • Φεστιβάλ


11
JUN
2013

Γιατί η προσχολική ηλικία είναι η πιο κατάλληλη για την εκμάθηση των γλωσσών

by regina
Comments are off

Η πρώτη ευκαιρία δίνεται από τη φύση μέχρι την ηλικία των 6μηνών. Σε αυτούς τους 6 μήνες το μωρό μαθαίνει μέχρι και 70 ήχους στους οποίους θα βασίσει την ομιλία της γλώσσας. Μετά τους 6 μήνες σταδιακά χάνει την ικανότητα του να ακούει καινούργιους ήχους και να τους ξεχωρίζει και φυσικά δεν μπορεί αργότερα να προφέρει ήχους που δεν ακούει. Επομένως η πόρτα που οδηγεί στην τέλεια προφορά των ήχων μιας γλώσσας κλείνει οριστικά λίγο μετά τους πρώτους μήνες της ζωής ενός μωρού. Αργότερα μπορεί να αντιληφθεί τους ήχους μια ς νέας γλώσσας περίπου όπως ένας κουφός προσπαθεί να κατακτήσει την ομιλία. Κλείνει η πόρτα του εγκεφάλου που οδηγούσε στην αφομοίωση των ήχων. Και σε σας φυσικά θα έχει συμβεί να προσπαθείτε να μάθετε μια ξένη λέξη και να μην μπορείτε να την επαναλάβετε αφού δεν ξεχωρίζετε τους ήχους καθαρά.

Η δεύτερη ευκαιρία για την εκμάθηση της γλώσσας δίνεται στον άνθρωπο μέχρι τα 3 του χρόνια. Μέχρι αυτή την ηλικία θέτονται οι βάσεις για την γλώσσα, τον τρόπο σκέψης, την όραση και τον ιδιαίτερο τρόπο που βλέπει ο καθένας μας τον κόσμο και λέγεται προσωπικότητα. Έτσι μέχρι τα 3 χρόνια μπορεί το άκουσμα των ήχων να δυσχεραίνει, αλλά όσον αφορά τη δομή και το λεξιλόγιο η γλώσσα μπορεί να κατακτηθεί τόσο εύκολα και αυθόρμητα όσο και η πρώτη. Σε αυτή την ηλικία βέβαια την εκμάθηση της γλώσσας την υποβοηθούν και άλλες δεξιότητες που ενισχύουν γενικά τη μάθηση.

Τα μικρά παιδιά μαθαίνουν χρησιμοποιώντας όλη τους την ύπαρξη. Μαθαίνουν με την όραση, τους ήχους, τη γεύση, την αφή, τη μυρωδιά, την πράξη. Γι αυτό τα ακούσματα, τις γεύσεις και τις μυρωδιές της παιδικής μας ηλικίας δεν τις ξεχνάμε ποτέ και πάντα μας προκαλούν ένα ευχάριστο συναίσθημα. Επιπλέον αν σε όλη μας τη ζωή έχουμε μια 100% ικανότητα για μάθηση, το πρώτο χρόνο εξαντλούμε το 50%, μέχρι τα 8 μας χρόνια το άλλο 30% και μένει ένα 20% για την υπόλοιπη ζωή μας.

Δεν είναι λοιπόν παράλογο να πούμε ότι ένα παιδί μπορεί να μάθει μέχρι και 5 γλώσσες στα πρώτα χρόνια της ζωής του αφού η ικανότητα του για μάθηση μπορεί να συγκριθεί με την ικανότητα ενός σφουγγαριού να απορροφά νερό.

Η τρίτη ευκαιρία για την εκμάθηση μιας άλλης γλώσσας δίνεται μέχρι τα 8, οπότε συνεχίζεται η θαυμαστή ικανότητα του παιδιού για αφομοίωση πληροφοριών, η έμφυτη περιέργεια του για νέες εμπειρίες και η ανάπτυξη του εγκεφάλου που επιτρέπει διαφοροποιήσεις σε ότι έχει ήδη εδραιωθεί. Μετά τα 12 χρόνια όλες οι πόρτες κλείνουν, επειδή η αρχιτεκτονική του εγκεφάλου έχει ήδη ολοκληρωθεί.

Φυσικά ο άνθρωπος συνεχίζει να μαθαίνει με τη νοημοσύνη και τη σοφία αλλά όσα μαθαίνει διαμορφώνονται σύμφωνα με τις βάσεις που τέθηκαν τα πρώτα 12 χρόνια της ζωής του. Άρα και οι ξένες γλώσσες μαθαίνονται βασιζόμενες στην πρώτη, πράγμα που θέτει εμπόδια αφού κάθε γλώσσα έχει τη δική της λογική που συχνά είναι αντίθετη με τη λογική των άλλων γλωσσών.

Πως θα διδάξουμε το παιδί μας μια ξένη γλώσσα.

Διδάξτε με το να κάνετε. Φτιάξτε πράγματα, παίξτε παιχνίδια και μιλάτε συνεχώς. Αν το παιδί δεν ανταποκριθεί αμέσως, μην παραιτείστε. Πρώτα καταλαβαίνουμε μια γλώσσα και μετά τη μιλάμε.
Συνδέστε ήχους και εικόνες. Πείτε πολλές φορές τους ήχους που συνδέονται με τις συγκεκριμένες εικόνες είτε είναι λέξεις είτε είναι γράμματα.

Χρησιμοποιείστε κίνηση. Στη διαδικασία της μάθησης, όπως και στη ζωή, το σώμα δεν πρέπει να διαχωρίζεται από το νου. Είναι λάθος να ζητάμε από ένα παιδί που μαθαίνει να μένει ακίνητο.
Μην πιέζετε ποτέ ένα παιδί να μάθει. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα περισσότερα μαθησιακά προβλήματα έχουν σχέση με το στρες.

Χρησιμοποιείστε μουσική και ρυθμό. Η μουσική είναι ένας τρόπος για να κινητοποιηθεί όλος ο εγκέφαλος.
Χρησιμοποιείστε την αφή, την όραση και τις υπόλοιπες αισθήσεις όπου είναι δυνατόν. Κάντε τη φύση αίθουσα διδασκαλίας. Βγείτε έξω και αφήστε το παιδί να αγγίξει, να μυρίσει και να ακούσει καθώς μαθαίνει.
Μην ξεχνάτε να μιλάτε συνέχεια και να λέτε τι κάνετε.

Ποτέ μην διορθώνετε τα λάθη του παιδιού. Αφήστε το να επαναλαμβάνει με το δικό του τρόπο αυτό που θα πείτε. Μόνο του θα βελτιώσει την ομιλία του και την προφορά του ακούγοντας σας συνεχώς.

About the Author
Social Share

Η Καθηγήτρια

Ρεγγίνα Αλεξοπούλου
Η Ρεγγίνα Αλεξοπούλου γεννήθηκε, μεγαλώσε και σπούδασε στην Γερμάνια, στην περιοχή του Düsseldorf, και από το 1996 ασκεί το επάγγελμα της ως καθηγήτρια γερμανικών, τα οποία είναι και η μητρική της γλώσσα. Τα αποτελέσματα είναι πάντα άριστα και με 100% επιτυχία.

Πρόσφατα Άρθρα

Πως Θα Σε Κάνουμε Να Μιλάς Γερμανικά Με Τέλεια Γερμανική Προφορά…
Jan 11, 2015
Γιατί να μάθω Γερμανικά?
Jan 11, 2015
Γιατί Να Επιλέξεις Το Πρόγραμμα Γερμανικά Express;
Jan 11, 2015
Die Zeit vor Weihnachten
Dec 06, 2014
Tο διάστημα που προηγείται των Χριστουγέννων
Dec 06, 2014

Πρόσφατα Άρθρα

Πως Θα Σε Κάνουμε Να Μιλάς Γερμανικά Με Τέλεια Γερμανική Προφορά…
Jan 11, 2015
Γιατί να μάθω Γερμανικά?
Jan 11, 2015
Γιατί Να Επιλέξεις Το Πρόγραμμα Γερμανικά Express;
Jan 11, 2015
Die Zeit vor Weihnachten
Dec 06, 2014
Tο διάστημα που προηγείται των Χριστουγέννων
Dec 06, 2014

Categories

  • blog

Archives

  • January 2015
  • December 2014
  • September 2014
  • July 2014
  • June 2014
  • April 2014
  • February 2014
  • December 2013
  • October 2013
  • September 2013
  • July 2013
  • June 2013
  • May 2013
  • April 2013
  • March 2013

Meta

  • Log in
  • Entries RSS
  • Comments RSS
  • WordPress.org